Lenteconcert met Requiem van Brahms in Oudewater

Op zondag 10 maart 2019 klinkt in de sfeervolle Sint Franciscuskerk in Oudewater een Lenteconcert. Te horen is ‘Ein deutsches Requiem’ van Brahms, uitgevoerd door het Studentenkoor Amsterdam en het UvA-symfonieorkest J.Pzn Sweelinck. Het Requiem wordt voorafgegaan door Silouan’s Song van Arvo Pärt, alleen voor orkest.

In de prachtige akoestiek van de Sint Fransciscuskerk komt het Requiem, gezongen door 80 jonge stemmen, in volle kracht binnen. Met dit optreden in het Groene Hart bieden de Rotaryclubs het Studentenkoor Amsterdam de gelegenheid om ook buiten de regio Amsterdam mensen te laten zien en horen hoe goed ze zijn.

De organisatie is in handen van twee Rotaryclubs uit het Groene Hart (Woerden Oude Rijn en Oudewater).